Szlovéniai élménybeszámoló / About my holiday in Slovenia

Ezúttal saját képekkel, ha valakit érdekelnek :)

LJUBLJANA egy gyönyörű és romantikus város (még a neve is a szeretetre-szerelemre utal), kb. Szeged méretűre tippelem, egy kicsit nagyobb esetleg. Tele szépséges épületekkel, csinos és tiszta utcácskákkal,   kedves és angolul nagyon jól beszélő emberekkel. A folyópart (Ljubljanica) pedig úgy néz ki, mint ahogy Párizst elképzeltem régen: tiszta, gyönyörű növényzettel, a hidakon művészek kínálják a cuccaikat (jó sok ékszeres is volt), mindkét oldalon egymást követik a hangulatosan zsúfolt kávézók-kocsmák-éttermek. Sajnos csak 2 napot töltöttünk itt, az egyiken ráadásul esett az eső, no de majd legközelebb!
A várban volt egy nagyon jó interaktív kiállítás az ország történelméről,  2 óra alatt sem tudtunk mindent elolvasni-végignézni, de nagyon ötletes és vicces videojátékokkal azért játszottunk, az egész ingyenes volt ráadásul.

PIRAN és KOPER 2 tengerparti városka, tiszta Olaszország :) Ciprusok az út mellett, pálmafák, tipikus mediterrán lakóházak és középkori velencei stílusú épületek,  óvárosok szűk utcácskákkal, macskakövekkel és a fejünk felett száradó bugyikkal, átható hal-és fokhagymaszag (ez is teljesen rendben van részemről :))  Az emberek itt is nagyon kedvesek, a kávé pedig  valami isteni!! (Nagy kávéfüggő vagyok)

BOHINJ és BLED hegyi városkák Szlovénia északnyugati részén. A hagyomány szerint "Amikor isten befejezte a világ megalkotását, rájött, hogy megfeledkezett egy kis embercsoportról, akik csendben várták isten munkájának befejeztét. Ezért hálául nekik ajándékozta a világ legszebb helyét, melyet az emberek - isten szláv nevéből (Boh) - Bohinjnak neveztek el." (Ezt a wikipédián olvastam.) Tényleg hihetetlenül gyönyörű hely, a tó körül hatalmas hegyekkel, a tóból egy kis templom mellett elinduló kristálytiszta Száva folyóval és a hegyek közt látható Triglav-ra, ami az ország legmagasabb csúcsa. Errefelé él a monda szerint a Zlatorog, ami egy aranyszarvú zerge-féleség, szobrot is állítottak neki a tó partján (sört is neveztek el róla, nagyon finom volt :))
Bledben is van egy tó, a partján álló kősziklára épült a kastély, a tó közepén pedig kis szigeten egy templom áll, ha megkongatod a harangját, teljesül a kívánságod. Nem kongattuk meg, valaki szerint ez túl turistás... ;)
Nagyon büszkék a szlovének a bledi krémesre, ami igazából teljesen olyan mint a magyar krémes, csak néhány euróval drágább :)

TRIESZTbe is ellátogattunk, ha már a "környéken" voltunk, én most voltam először Olaszországban és vicces volt látni az olaszok gesztusait, hogy tényleg úgy beszélnek, káromkodnak, szurkolnak mint a filmekben :) Gyönyörű volt Trieszt is, nagyon szép épületek voltak, agyondíszítve persze, a templomok is, volt néhány római rom pl. egy színház, a város melletti hegyről szuper volt a kilátás, egy régi villamos vitt fel oda, tökjó volt. Finom volt az olasz fagyi (még medvecukor ízű is volt) és az Aperol spritz,  dugig voltak a bárok fociszurkolókkal, akik teljesen kész voltak hogy Szlovákia lenyomta a csapatukat :)

Szóval Szlovénia állati jó hely, bármikor visszamennék még néhány hétre, akár oda is költöznék :))

Right now I'm lazy to translate everything to English, maybe later, if anyone is interested in my Slovenian experiences :)

1. Nagyon szép képeket készítettél! :)

2. Na végre, én már nagyon vártam ezt a beszámolót, féltem, hogy végül elfelejted! :P Hát, most nagyon-nagyon irigyellek :) És én megkongattam volna azt a harangot..Amióta Nagyvázsonyban bedobtam egy pénzérmét a vízbe, és valóban visszatértem (pedig sose gondoltam volna), azóta hiszek az ilyenekben :)

3. Köszi :) Bár az én képeim kissé világosabbak lettek a kelleténél, hülyéskedik a fényképezőgépem...
    Én is sajnálom kicsit hogy nem kongattam meg, a harangot, hülyeség persze, de egyébként sem utaztam eddig annyit életemben hogy ne szeretnék turistáskodni kicsit :)))
    Vonattal egész olcsó volt kimenni egyébként, vannak normális hostelek is, szóval, Szandi, nem elérhetetlen ;)

4. Hát, talán majd egyszer.. de én nem vagyok ilyen bátor :)Ha valaki egyszer fog, és elvisz magával, akkor viszont nem fogok tiltakozni!
    A képeid meg nagyon jók, pláne azokhoz képest, amiket én szoktam készíteni.. Minél többet használom a digitálist, annál inkább úgy érzem, hogy a régi jól bevált fényképezőgépekkel sokkal jobb képeket lehet csinálni. (csak azokon sajna nem javítható a vörös szem effektus)

5. Nagyon jó kis beszámoló :) szép képek. Piran és Koper volt a kedvencem, nem csak a kávé miatt!

6. Köszi lányok! :) Nekem is Piran volt a kedvencem, kár hogy estére nem maradtunk, imádok esti-éjszakai képeket csinálni.
    Egyedül én sem utaznék, az biztos, parás is lenne de unalmas is.De hát családdal, barátnőkkel is lehet ilyesmit :)

Köszönöm hogy hozzászólsz!
Thank you for leaving a comment! :)